Naturalne metody regulacji ciśnienia: czy dieta potrafi działać cuda.

Prawidłowy sposób żywienia to jeden z głównych czynników, pozwalających zachować zdrowie na długo, ni etylko przeciwdziała powstawaniu wielu schorzeń cywilizacyjnych jak np. nadciśnienie, ale jest też podstawowym elementem ich terapii. Jeżeli problemy z ciśnieniem występują u osoby z nadmierną masą ciała, pierwszym krokiem jest normalizacja wagi. W tym celu zastosowanie ma dieta ubogoenergtyczna, z ograniczeniem produktów wysokoprzetworzonych, tj. chipsów, słodyczy, potraw typu Fast-food oraz słodkich napojów. Dieta powinna składać się głównie ze świeżych warzyw, owoców, pełnoziarnistych produktów zbożowych, chudego mięsa, tłustych ryb oraz orzechów i nasion. Ponadto dieta dla osób borykających się z podwyższonym ciśnieniem powinna być bogata w potas, natomiast dostarczać małej ilości sodu. Istnieją także produkty, które mają naturalne korzystne działanie na ciśnienie krwi.

Odpowiednie nawodnienie organizmu

Odpowiednie nawodnienie organizmu, tj. wypijanie od 1,5 do 2 litrów płynów dziennie, zapewnia odpowiednią pracę nerek i prawidłowe wydalanie produktów przemiany materii. Dla osób, które mają problemy z ciśnieniem najbardziej polecane są wody nisko- lub średniozmineralizowane z podwyższoną zawartością wapnia, które pozytywnie wpływają na równowagę kwasowo – zasadową organizmu.

Ograniczenie sodu w diecie

Bardzo ważne jest ograniczenie podaży sodu w diecie. Głównym źródłem sodu w pożywieniu jest sól kuchenna (NaCl). Sód poprzez wiązanie wody ma właściwości hipertensyjne. Zbyt wysokie stężenie sodu w organizmie powoduje zatrzymywanie wody i zwiększenie objętości krążącej krwi, co skutkuje podwyższeniem ciśnienia. Z tego względu wskazane jest ograniczenie spożycia sodu do 1500mg/dobę, co odpowiada około 2/3 łyżeczki soli kuchennej dziennie. Aby to osiągnąć należy ograniczyć dosalanie potraw i zastąpić sól świeżymi ziołami. Dobrym rozwiązaniem jest także stosowanie soli potasowej dostępnej w aptekach. Inne źródła sodu, których należy unikać to: zupy w proszku, sosy instant, produkty marynowane i konserwowe, wędzonki, sery żółte, topione, typu feta, słone pieczywo, chipsy, krakersy, paluszki, solone orzeszki, produkty typu Fast-food oraz napoje gazowane i słodycze.

Używki a ciśnienie tętnicze

Palenie tytoniu i picie alkoholu to czynniki, które silnie podnoszą ciśnienie krwi. Mówi się, że niewielkie dawki czerwonego wina mogą działać kardioprotekcyjnie, jednak dawka alkoholu, która nie wykazuje szkodliwego działania, do tej pory nie została określona. Dlatego też, aby wyregulować ciśnienie należy całkowicie zrezygnować z picia alkoholu. Korzystne jest takže ograniczenie spożycia kawy i mocnej herbaty do jednej filiżanki dziennie.

Polifenole dobre dla serca

Dieta bogata w polifenole wpływa pozytywnie na układ krążenia i korzystnie reguluje ciśnienie krwi. Dobre źródła polifenoli to owoce, warzywa, w tym pomidory, a także soki, młode czerwone wina, słaba zielona herbata, a nawet gorzka czekolada.

Na co dzień, w połączeniu z odpowiednią dietą warto wspierać zdrowy przepływ krwi naturalnym preparatem ZAAX, skoncentrowanym źródłem polifenoli, nukleotydów i izoflawonoidów. Jest on polecany wszystkim osobom, które chcą zadbać o prawidłowe krążenie, a także dla osób z wysokim ciśnieniem, problemami z cholesterolem czy cukrem, nadmierną masą ciała, palącym papierosy czy narażonym na smog. Regularne stosowanie preparatu zapewnia zdrowy przepływ krwi czyli prawidłowe krążenie oraz utrzymuje prawidłową  agregację płytek.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejrozumiem