Pomyśl o sercu

Pan Jerzy (inżynier budownictwa, 48 lat) od jakiegoś czasu nie najlepiej się czuje. Mimo że niedawno wrócił z urlopu, ciągle jest zmęczony i na nic nie ma ochoty. Przez kilkanaście ostatnich miesięcy przytył ok. 15 kg, bo nieregularne jedzenie nie sprzyja utrzymaniu prawidłowej wagi. W ciągu dnia często nie ma czasu na wartościowy posiłek, zwykle coś ciepłego i naprawdę pożywnego zjada dopiero wieczorem. By choć na chwilę zaspokoić głód, zazwyczaj sięga po kaloryczne, przetworzone produkty, byle szybciej. Do tego dochodzi silny stres w pracy – ciągle coś się dzieje, a kierownik budowy, jak wiadomo, wszystkiego musi dopilnować i to na nim ciąży największa odpowiedzialność. W łagodzeniu stresu pomagają panu Jerzemu papierosy – wypala ich tak dużo, że przestał już liczyć.

Za namową żony w końcu trafił do internisty. Jak się okazało, wraz z dodatkowymi kilogramami pojawiły się problemy z ciśnieniem tętniczym, trójglicerydami i cholesterolem. Lekarz skierował pana Jerzego na dodatkowe badania, ale już teraz bezwzględnie zalecił mu zmianę trybu życia, aby zadbać o układ krążenia. Na początek pan Jerzy musi ograniczyć nałóg i zmienić nawyki żywieniowe. Co powinien wyrzucić z jadłospisu?

Na pierwszy ogień niech idą wszelkie tłuste i kaloryczne produkty. Pan Jerzy musi teraz stosować dietę lekkostrawną – używać tłuszczów roślinnych (dobry będzie np. olej kukurydziany czy oliwa z oliwek), wybierać drób, chude wędliny, chudy nabiał (jogurt naturalny, kefir) oraz produkty pełnoziarniste, jeść dużo warzyw, zapomnieć o smażeniu na rzecz np. gotowania na parze, ograniczyć sól, alkohol i słodycze. W jego diecie nie powinno zabraknąć produktów bogatych w błonnik, który zmniejsza wchłanianie złego cholesterolu i trójglicerydów. Można go znaleźć w świeżych warzywach i owocach oraz produktach zbożowych (np. płatkach owsianych). Warto, by inżynier włączył do jadłospisu siemię lniane,oraz czosnek, który wspomaga pracę serca oraz korzystnie wpływa na ciśnienie. Pan Jerzy definitywnie powinien skończyć z nieregularnym jedzeniem. Musi znaleźć czas na przynajmniej 4 dobrze zbilansowane posiłki. By dodatkowo zadbać o zdrowy przepływ krwi warto, aby sięgnął po ZAAX, supelment diety, o skuteczności potwierdzonej w badaniach naukowych, który utrzymuje prawidłową agregację płytek krwi i korzystnie wpływa na zdrowy przepływ krwi.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejrozumiem