Czas na aktywność

Jeśli nie chcesz mieć problemów z układem sercowo-naczyniowym, nie możesz siedzieć z założonymi rękami i myśleć, że jakoś to będzie. Koniecznie zacznij się ruszać! I niech nie odstraszają Cię jesienna plucha i chłód – są sporty, które z powodzeniem możesz uprawiać o tej porze roku.

Najważniejsze, żeby ruszać się regularnie. Specjaliści zalecają wysiłek fizyczny co 2-3 dni po co najmniej 30 minut, warto jednak, by towarzyszył Ci codziennie. Większość niewyczynowych sportów jest bezpieczna, jeśli jednak zmagasz się z jakąś chorobą (zwłaszcza związaną z układem krążenia), koniecznie najpierw skonsultuj się z lekarzem. Po wykonaniu EKG wysiłkowego zdecyduje, na jaki sport możesz sobie pozwolić. Przy doborze odpowiednich ćwiczeń skorzystaj też z pomocy instruktora – pod okiem specjalisty łatwiej Ci będzie się zdyscyplinować. By było Ci raźniej, do wspólnego ruchu zachęć drugą połówkę lub znajomych, dzięki czemu połączysz przyjemne z pożytecznym.

Deszczowe jesienne popołudnie może nieco zniechęcać do spacerów, biegania czy jazdy na rowerze, jeśli jednak pogoda jest nie najgorsza, nie rezygnuj z tego typu aktywności – ruch na świeżym powietrzu doskonale działa na układ krążenia. Zwłaszcza bieganie wzmacnia serce, poprawia kondycję i pomaga obniżyć zły cholesterol. Jeśli nie masz ochoty biegać na zewnątrz, skorzystaj z bieżni w klubie sportowym. Na nieco chłodniejsze dni idealne będą także nordic walking (marsz z kijami) oraz jazda na rolkach. W okresie jesienno-zimowym warto zapisać się na basen, zajęcia fitness, zumbę (ćwiczenia połączone z tańcem), siłownię czy wynająć ze znajomym salę na squasha (odbijanie rakietą piłki o ścianę). O tej porze roku doskonale sprawdzają się także sporty zespołowe na hali: siatkówka, koszykówka, piłka nożna i ręczna.

Jeśli jesteś w grupie ryzyka chorób układu sercowo-naczyniowego (masz np. sporą nadwagę, problemy z ciśnieniem tętniczym czy zbyt wysoki cholesterol), sama aktywność fizyczna niestety nie wystarczy. Koniecznie zaopatrz się w naturalny preparat, który wesprze Twój układ krążenia. ZAAX poprawi przepływ krwi, zapobiegnie zlepianiu się płytek i tworzeniu zakrzepów. Możesz go zażywać, nawet jeśli bierzesz leki na nadciśnienie czy obniżające poziom cholesterolu – nie wywołuje skutków ubocznych i nie zaburza działania innych preparatów.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejrozumiem